Este programa esta dividido en dúas partes, por un lado a seguridade para evitar roubos, furtos e estafas e por outro como mellorar a Seguridade viaria no entorno dos maiores do Concello.

1º Seguridade na vía pública, no domicilio, en internet e nos viaxes.

O obxectivo principal é evitar que sexan vítimas de roubos, furtos, estafas ou timos, nos seus domicilios ou vías públicas, así como disuadir a terceiras persoas de cometer estes feitos delituosos.

En España hai máis de sete millóns de persoas que superan os 65 anos, e preto dun 20% viven soas. Se os maiores son sempre un branco fácil para os ladróns, máis aínda se están sós na casa, viven nunha zona afastada ou pouco frecuentada ou nunha comunidade de veciños envellecida. Por iso, nestes e en todos os casos, para evitar roubos nos seus fogares convén extremar as precaucións e aínda que teñan un sistema de alarma non hai que pecar de confiados, sempre é mellor ser precavidos que arrepentirnos logo.

Entre os consellos de seguridade na vía pública atópanse os seguintes:

  • Camiñe pola parte interior da beirarrúa, colocando o bolso no lado da parede.
  • Evite facer ostentación de xoias ou outros obxectos de valor e protexa o seu bolso ou carteira nas grandes aglomeracións.
  • Non acepte ningunha proposta que lle ofrezan pola rúa, por vantaxosa que lle pareza. De seguro será unha estafa.

En canto á seguridade nos domicilios, os consellos son os seguintes:

  • Non abrir a porta da súa casa ou porteiro automático a persoas descoñecidas.
  • Desconfiar sempre de quen chame á súa porta ofrecéndolle calquera cousa. O delincuente utilizará calquera escusa para entrar na súa casa.
  • Ter coidado cos servizos técnicos que non fosen solicitados por vostede ou pola súa familia.
  • Identificar a todos os empregados que deban efectuar reparacións, revisións ou cobros no seu domicilio.
  • Cando reciba chamadas telefónicas, nunca facilite os datos persoais ou bancarios.

2º Educación e Seguridade viaria para persoas maiores en Poio.

Entre as causas máis repetidas de accidentes de tráfico nos que interveñen persoas maiores, temos:

  • cruzamento de rúas fora do paso de peóns
  • adiantamentos indebidos
  • xiros equivocados
  • falta de atención á sinalización
  • non ceder o paso cando outro ten preferencia
  • inxesta de alcohol e medicación

As dificultades que os maiores se atopan en relación co tráfico derívanse principalmente da perda de visión e audición, mobilidade reducida e insegura e efectos secundarios provocados polos medicamentos inxeridos.

Pero ademais dos aspectos sensoriais, cognitivos ou motores, é necesario ter en consideración a notable influencia dos cambios nas infraestruturas físicas (incluíndo o deseño do vehículo) e as actuais políticas reguladoras e administrativas.

En moitos países da OCDE as persoas maiores de 64 anos representarán 1 de 4 habitantes, triplicándose a proporción de maiores de 80 anos ao redor de 2050. Este envellecemento das sociedades fai necesaria unha coidadosa planificación dirixida a atender as necesidades que xurdan nos seus diferentes desprazamentos e patróns de actividade, para que os maiores gocen, e gocemos, de mobilidade e seguridade ao longo da vida, xa que aínda que as súas expectativas de vida na actualidade son máis longas, son máis activos e as súas vidas máis saudables, as perdas funcionais progresivas e a discapacidade seguen moi presentes.

A evidencia dispoñible indica que en accidentes graves é máis probable que os condutores maiores resulten falecidos ou feridos en maior medida que outros. Os condutores con máis de 75 anos de idade mostran unha probabilidade 3 veces maior de falecer que os de 20 anos, e naqueles de máis de 80, a probabilidade é 6 veces maior.

No proceso de envellecemento hai determinadas circunstancias nas que a condición de peón adquire unha maior importancia. Cando abandonan a condución, voluntariamente ou non, cando non dispoñen de medios de transporte alternativos, ou en desprazamentos curtos, convértese no principal medio de desprazamento, especialmente entre as mulleres a partir dos 70/75 anos.

Aínda que para os maiores andar é unha actividade fundamental non só para realizar as tarefas cotiás (comprar, ir ao médico, o banco...), manter a súa rede social (familia, amigos, veciños...) ou como exercicio físico para manter un bo estado de saúde, hai que ter en conta que os atropelos neste grupo de idade constitúe un importante problema de seguridade viaria tanto pola súa extensión como pola súa severidade.

Por todo iso, e para o caso concreto das persoas maiores residentes en Poio, municipio de baixa densidade de poboación, vemos a necesidade de desenvolver un programa co obxectivo de:

- Informarlles e/ou actualizar os seus coñecementos sobre as normas, sinais de tráfico, aplicacións das novas tecnoloxías que inflúen na súa seguridade viaria

- Darlles a coñecer os factores de risco e principais causas dos accidentes de tráfico nos que ven involucrados

- Facilitarlles ideas e recomendacións que lles axuden a manter un estado saudable que, permítanlles seguir conducindo, usando outros transportes ou desprazándose a pé de maneira segura para eles e para os demais usuarios das vías

- Incidir nas condutas peonís seguras adaptadas ás características da contorna na que habitualmente se moven a pé

Relación de premiados no Concurso de Carteis de San Xoán´17

 

  • Categoría A: de 5 a 8 anos.- Mencía Garrido Naveira [CARTEL PDF]
  • Categoría B: de 9 a 11 anos.- Saúl Burgos Almeida [CARTEL PDF]
  • Categoría C: de 12 a 13 anos.- Bento Xil Martínez [CARTEL PDF]
  • Categoría D: de 14 a 16 anos - Deserto.

 

 

A entrega de premios terá lugar o día 22 de xuño de 2017 no Concello de Poio, no transcurso do acto do Pregón, na Praza do Mosteiro, 1 , San Xoán de Poio.

 

O traballo gañador da categoría B, do autor Saúl Burgos Almeida será editado como cartel anunciador das Festas Patronais de San Xoán 2017.

BASES CONCURSO [PDF]

 

Con motivo da elaboración dunha Estratexia de Desenvolvemento Sustentable do Municipio de Poio, ponse a disposición dos cidadáns unha enquisa de participación pública que poderán cumplimentar para ter en conta na redacción da dita estratéxia.

+ INFO:

Concellería de Promoción Económica Tel. 986 770 001, ext. 1260 (08:00 a 15:00)

Este enderezo de correo está a ser protexido dos robots de correo lixo. Precisa activar o JavaScript para velo.

 

No marco do programa de Educación Viaria do Concello de Poio, a Policía Local coordina de forma conxunta coa Agrupación de Tráfico de Pontevedra e a Dirección Xeral de Tráfico de Pontevedra unhas xornadas de Educación Viaria dirixida a un alumnado de 150 xoves pertencentes os dous institutos do Concello de Poio, o IES Fontenla de Poio e o Colexio SEK-Atlántico. Nesta proposta levarase a cabo unha primeira sesión práctica, na explanada da Seca, que consistirá na explicación do funcionamento dos diferentes equipos de prevención e de vixilancia e control do tráfico. De seguido haberá unha segunda sesión teórica nas aulas dos dous centros, que serán impartidas pola Policía Local de Poio e a Dirección Xeral de Tráfico de Pontevedra.

1.- PROGRAMACIÓN

a) Sesión práctica na explanada da Seca, os axentes da Policía Local de Poio, axentes da Agrupación de Tráfico de Pontevedra e persoal da DXT, explicaranlle aos xoves o funcionamento dos diferentes equipos de control e vixilancia do tráfico, como son: drogotest , etilómetros evidenciais , radares móbiles e o helicóptero Pegasus que fará un aterraxe na zona. Os alumnos organizados por grupos e de forma rotativa comprobaran o funcionamento dos equipos.

b) Sesión teóricas nas aulas, os axentes de Policía Local de Poio, e a Coordinadora de Educación Viaria da DXT, levarán a cabo as charlas nos dous centros de ensino, co fin de concienciar e sensibilizar aos xoves e reducir o número de sinistros viarios.

A campaña comeza o vindeiro día 8 de Maio de 11.30 ata as 13:30 horas coa práctica na explanada da Seca e continuará coas clases teóricas nas aulas ( IES de Poio) e (Colexio SEK Atlántico). PENDENTE DE CONFIRMAR

2.-OBXECTIVOS:

2.1 - OBXECTIVOS XERAIS:

  • Coñecer as consecuencias físicas, psíquicas e sociais derivadas do consumo das distintas drogas, do alcol e da velocidade.

  • Desenrolar capacidades e habilidades que os posibilite tomar decisións responsables e coherentes co valor da saúde.

  • Adquirir coñecementos e habilidades dirixidas a minimizar os riscos asociados ao consumo de drogas, alcol e velocidades.

  • Desenrolar unha actitude positiva e de respecto cara os que non realizan actividades de risco.

  • Corrixir ideas e crenzas erróneas respecto ao consumo de drogas, alcol e radares.

2.2 - OBXECTIVOS ESPECÍFICOS:

  • Identificar os riscos físicos e psíquicos derivados do consumo das drogas de sínteses e alcol.

  • Identificar os riscos, para a saúde, derivados do consumo da cocaína: físicos e psíquicos.

  • Tomar conciencia/ reflexionar sobre a vulnerabilidade persoal: personalizar o risco. Drogas, alcol e velocidade.

  • Identificar e analizar as variables que inflúen na toma de decisións, valorando as consecuencias que se deriva de cada opción.

  • Analizar a presión de grupo como factor favorecedor do inicio no consumo de drogas e alcol, promovendo unha actitude crítica respecto a mesma.

  • Analizar tópicos e mitos existentes respecto ao consumo das drogas, alcol e velocidade.

  • Valorar positivamente as persoas non consumidoras.

  • Adquirir coñecementos e pautas de actuación para a redución de riscos.

 

 

 

Vindeiros Eventos

20 Xul 2019
06:00 PM -
I Xuntanza " Son de Mares " - Campelo
20 Xul 2019
10:00 PM -
Poio Escena - Bolboretas: a vinganza
24 Xul 2019
07:30 PM -
Dia da Matria 2019
03 Ago 2019
10:00 PM -
Poio Escena - Algo pasa con Paco